onsdag 25. juli 2012

Mitt nye staudebed (del 2)

Tenkte det var på tide å få lagt ut del to av prosjektet med mitt nye staudebed. Nå er så godt som alle plantene på plass, med unntak av noen som skal deles fra andre bed, men det tror jeg at jeg venter med til blomstringa er ferdig.  


Det mangler fortsatt noen steiner i høyden i venstre del av bedet...

Denne siden av bedet er nok min favoritt

Jeg funderte lenge på hva jeg skulle plante i obelisken. Valget falt til slutt på en klatrerose med en veldig deilig lukt. Den heter Rose Violette parfume (sånn sirkus). Resten av staudene får jeg legge ut en liste over i neste omgang.

Her er skråningen med trappa litt mer ferdig

Rundt trinnene har jeg plantet lavendel, kryptimian og sitrontimian. Tanken er at det skal bre seg masse deilig lukt når man bruker trappa :-) Høyre side av trappa er desverre ikke helt ferdig. Det blir antagelig ikke ferdig før neste år, ettersom det her ligger et overskuddslager av grus på en presenning, men noe skal man jo ha å gjøre da også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar