fredag 19. oktober 2012

Høststemning på trappa

Koselig stemning på bordet.

I dag var jeg innom på et hagesenter i nærheten, og der fikk jeg handlet inn litt lyng og et par andre planter til å pynte opp litt ved inngangspartiet. Nå som det er litt mindre å glede seg over i hagen, synes jeg det er ekstra viktig å ha noe pent å se på der man kommer inn. 

 På denne benken er det koselig å sitte både på sommeren og på høsten, særlig siden jeg fikk investert i et loddent og varmt saueskinn her om dagen og noen planter i dag da selvfølgelig (selv om jeg egentlig skal spare penger til en kommende elektrikkerregning... kremt) Ja, så får man heller spise fiskeboller til middag og havregrøt til frokost en ukes tid, for hage og interiør er jo mye vikitgere så klart ;-) 

I hjørnet ved døra

Denne kurven kjøpte jeg billig på Kid i fjord, og jeg er blitt veldig glad i den. I sommer har jeg hatt en Hortensia i den, nå er det lyng og litt grønt. Til jul blir den julepyntet, og på våren kommer det løkblomster oppi her. Siden den står under tak ser den ut til å holde seg ganske godt også. 

Litt vinterfølelse over dette bildet synes jeg

Nå er det enda en stund til vi har vinter. Her i Vestfold har det i grunn vært veldig mildt vær den siste uka. Menjeg tar heller kalde klare dager enn en uke med regn som det har vært her. Så snart været blir litt lettere skal jeg på skattejakt i skogen for å sanke mose, kongler og diverse til juledekorasjonene. Gleder meg til å ta fatt på det :-)

Ønsker dere alle en god helg, og kos dere i høstlufta eller i sofakroken!

9 kommentarer:

  1. Så fint du har pyntet , det er så koselig med de fine høstblomstene.
    God helg , Marit.

    SvarSlett
  2. Veldig koselig ved trappa di - skikkelig høststemning:)
    Håper du finner mye fint av kongler og mose. Hvordan har du forresten tenkt å oppbevare mosen fram til den skal brukes?

    SvarSlett
    Svar
    1. Av og til kommer snøen tidlig og ligger lenge på disse kanter, så da er det greit å være tidlig ute. Jeg pleier å la mosen ligge ute på trappa, i plast eller i en kasse eller hva du måtte ha som er egnet. Jeg lar den få luft (vet ikke om det nødvendig?) Den ligger under tak så ikke alt blir klissvått. Da holder den seg i flere uker, og kanskje enda lenger. I fjor ble den stivfrossen, men den var like fin etter at jeg lot den tine opp inne :-)

      Slett
  3. Takk for hyggelig hilsen på bloggen min :-)
    Det er koselig på trappen din, ja!
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  4. Så utrolig fint du har pyntet ute=) Det er vel egentlig nå vi trenger å ha det fint rundt oss.. når det begynner å bli mørkere og kaldere=) Likte kommentaren din på bloggen min, det er lett å glemme ungene når det er så mye praktisk som skal gjøres i hus og hage! Håper du får ei koselig helg=) Vibeke

    SvarSlett
  5. Koselig høstpynt hos deg! Veldig fin sammensetning av plantene:-) Ønsker deg en fortsatt fin helg.

    SvarSlett
  6. Det var nydelig pynt du har laga til på trappa di!!!
    Ha fortsatt ei god helg.

    SvarSlett
  7. Så fint du har pyntet opp ved inngangen din:))
    Godt at det er så mildt og fint..og at det har sluttet å regne:))
    Kos deg med innsankingen:))

    SvarSlett
  8. Hej Hildur.

    Er af omveje nået til din blog, hvor dine fotos øverst fik mit herte til at slå hurtigere. HVOR ER DE SKØNNE!

    Læste lidt om dig og sidder nu og smiler over der lidt højere mod nord sidder en kvinde med mange af de samme tanker som jeg - og med stor havebegejstring (for det har jeg valgt at kalde det istedet for have-tosset, som min mand kalder det!).

    Og hvor fint du har det...ja næring til øjet behøves også - så må maven indimellem finde sig i havregrød:0)

    Mange havehilsner fra Katinka Raabymagle

    SvarSlett