fredag 13. juli 2012

Ukens hageglede

Denne uken er det Clematisen "Margareth Hunt", som stikker av med seieren i konkurransen om hagens store pryd. Nå er den jo ikke så storvokst ennå, men pen. Selv om jeg elsker klematis, så har jeg trøblet litt med å få de så frodige og flotte som jeg ønsker. Derfor er kanskje gleden ekstra stor nå som det begynner å nærme seg noe!

Den er plantet ved tørkestativet, som mannen i huset snekret til meg i fjor, eller var det året før? Er ikke så lett å holde styr på alle prosjekter... Jeg er veldig glad for stativet, som jeg synes er mye penere enn sånne man kjøper ferdig. Jeg var uten tørkestativ i et par år, mens jeg ventet på at gemalen skulle bli enig med meg at dette var mye bedre enn ferdigkjøpt. Fra tidligere erfaring visste jeg jo at hvis vi kjøpte et som midlertidig løsning, så ville det midlertidige bli ganske permanent. (He he) Så da var det "bare" å være litt tålmodig. Men det var det verd!

 Her slynger den seg oppover tørkestativet

Et nærbilde...

Hva er din hagefavoritt akkurat nå?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar