tirsdag 5. juni 2012

Fra drømmer til liden(gal)skap…

Denne våren har jeg endelig kunnet sette i gang med noen lenge planlagte og etterlengtede prosjekter i hagen :-) Da vi kjøpte huset vårt med tomt for snart fire år siden, så jeg med en gang at det lå masse jobb foran oss både ute og inne. En del prosjekter er i gang eller ferdig, men masse gjenstår. På tomta har vi ryddet og ryddet og fram til nå har det stort sett vært mye grovarbeid. Jeg har tenkt, tegnet og planlagt, og det begynner å falle på plass hvordan det skal bli. Denne våren har jeg endelig kunnet sette i gang med ting som involverer mye blomster!


Det er så moro at jeg blir helt gira. Hvem skulle tro at det var mulig å ligge våken flere timer på natta, mens man hele tiden prøver å finne ut av hvordan staudene skal plasseres i et bed? Hagelagenes plantemarked i omegn har også gitt meg søvnproblemer pga store forventninger kvelden i forveien. Mannen i huset rister på hodet når jeg til stadighet sitter med nesa i en hagebok eller tilbringer nok en time på hagegal.no… Til og med mens jeg trener tar jeg meg selv i å bedrive hageplanlegging. Det som begynte som noen (litt fjerne) hagedrømmer er i ferd med å bli en stor liden(gal)skap, men en riktig spennende og morsom en! Så til deg som er innom, velkommen hit, enten du er en hagedrømmer eller helt hagegal.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar